Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Tematy dotyczące budowy własnych gitar/wzmacniaczy/efektów itp.
Awatar użytkownika
Umulamahri
Posty: 3393
Rejestracja: 18 mar 2006, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: Umulamahri » 03 lis 2013, 22:49

no w tym akurat "niebaudzo kce mie siem" - znaczy zglos sie z tym do konstruktora. ale jest to wykonalne i to na kilka sposobow.
jak to

olek_23
Posty: 40
Rejestracja: 25 sie 2010, 15:50

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: olek_23 » 03 lis 2013, 23:30

Ma Pan jakiś pomysł? I jaki może być tego koszt?

Awatar użytkownika
Umulamahri
Posty: 3393
Rejestracja: 18 mar 2006, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: Umulamahri » 04 lis 2013, 0:29

mam i juz przeciez podalem, zapytaj mg. o koszt rowniez bo ciezko wypowiadac sie za kogos. ogolnie redukcja mocy wzmacniacza moze kosztowac od 17.70 pln (tytułowy powerbreak, pod warunkiem ze wykonasz samodzielnie) do paruset $ zaleznie od zastosowanego rozwiazania...
jak to

olek_23
Posty: 40
Rejestracja: 25 sie 2010, 15:50

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: olek_23 » 04 lis 2013, 17:57

Przesyłka wzmacniacza pocztą lub kurierem jest w miarę dla niego (lampy itp) bezpieczna?

Awatar użytkownika
Umulamahri
Posty: 3393
Rejestracja: 18 mar 2006, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: Umulamahri » 04 lis 2013, 18:00

jak dobrze zapakujesz to owszem. wzmak w jeden karton + wypelnienie wolnej przestrzeni, calosc w drugi, wiekszy karton i tez wypelnic zeby nie latalo.
jak to

Djkaczy
Posty: 1
Rejestracja: 19 lut 2012, 16:35

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: Djkaczy » 02 maja 2016, 13:03

Jest ktoś w stanie mi powiedzieć co zmienić w tym układzie żebym mógł podpiąć to pod 120W lampe?

MickTheShaggy
Doradca
Doradca
Posty: 814
Rejestracja: 02 lis 2012, 12:32

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: MickTheShaggy » 03 maja 2016, 0:33

Trzeba zastosować rezystory o dopuszczalnej mocy minimum 30W zamiast podanych 18W. Oczywiście opór każdego z rezystorów powinien pozostać taki sam.

Drugą opcją (gdyby okazało się, że problemem jest zdobycie rezystorów o mocy minimum 30W za rozsądną cenę) jest zamiana każdego z rezystorów na 2 o takiej samej dopuszczalnej mocy (18W), ale połowie podanej rezystancji i połączenie ich szeregowo. Lub też zamiana każdego z rezystorów na 2 o takiej samej dopuszczalnej mocy (18W), ale 2x większej od podanej rezystancji i połączenie ich równolegle.

michel51
Doradca
Doradca
Posty: 5104
Rejestracja: 21 gru 2008, 18:33
Lokalizacja: z warszawy

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: michel51 » 03 maja 2016, 18:35

Proponuję PowerBreak typu T-Bridged. Działa podobno lepiej, dlaczego to nie wiem. Tak samo jak sugerują niektórzy wystarczy szeregowo połączyć rezystor ok. 8 omów (duża moc) i mały np. 0,5-0,3 oma (mała moc) i mamy dzielnik napięcia (czyli to samo co tzw. L-pad). Wtedy głośnik zasilamy jest ze spadku napięcia na tym mniejszym rezystorze. Ten jest najprostszy. Aczkolwiek jak mówią że lepszy jest ten ,,T''. Wystarczy wpisać; guitar amp power braker T bridged. Jest i odpowiedni kalkulator.
Jeżeli chcesz ten typu L-pad a nie umiesz sam wyliczyć to napisz do jakiej mocy chcesz zredukować (2 czy 5Wrms) to wyliczę tłumienie dla mocy wzmaka 120Wrms a rezystory dla mocy 200Wrms (tak na zapas).
Tłumiki typu L-pad wykonywane są w dwóch wersjach; raz pierwszy rezystor szeregowo, raz pierwszy równolegle.
Osoba która porównywała dwie wersje twierdzi że ta pierwsza gra lepiej. Zresztą tylko dla tej wersji są automatyczna kalkulatory.

marzar
Posty: 2
Rejestracja: 25 lis 2016, 23:18

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: marzar » 25 lis 2016, 23:27

witam,

Jako że to mój pierwszy na tym forum post na początek chciałbym serdecznie przywitać wszystkich bywalców...

... a przy okazji, odgrzebać lekko temat

Posiadam combo 15W lampowe i ku memu nieszczęściu mieszkam w bloku.
Nie da rady, bez wchodzenia w konflikt z lokalną społecznością, wykręcić ciekawego brzmienia.
Dlatego też czytając różne fora natknąłem się na różnie nazywane urządzenia (power break, attenuator) , służące do "zredukowania głośności" wzmacniacza. przy jednoczesnie mocno podkręconym "volumie"
Gdzieś w przepastnych czeluściach internetu natknąłem się na taki schemacik

Obrazek

a także listę elementów potrzebnych do jego złożenia

- L-PAD 15W 8ohm
- R1 power resistor 10 ohm
- R2 step down resistor 10k
- C1 line out voicing cap 0.1 uF
- C2 attenuator voicing cap 47 uF
- Pot 10k line out level
- 3 mono 0.25" jacks
- 2 knobs
- wire - two colors
- box and label

Czy ktoś z kolegów bardziej obeznanych w temacie może mi powiedzieć czy :
1. taki zestaw części będzie odpowiedni do wytłumienia piecyka 15W z podłączonym 16Ohm głośnikiem ?
2. czy rezystory R1 i R2 nie powinny dodatkowo posiadać parametru oznaczającego ich moc i jeśli tak to jaką ?
3. czy przy tym zestawie nie ma potrzeby zastosowania dodatkowego przełącznika "baypass" a jeśli jest to gdzie trzeba by go wlutować ?
4. co to jest L-pad i pod jaką polską nazwą szukać tego elementu w sklepach/hurtowniach elektronicznych ?
5. parametry tego L-pad'a 15W 8Ohm są wystarczające ?
6. sygnał na wyjściu liniowym jest będzie sygnałem "prosto z piecyka" pomijającym układ tłumiący a regulowany tylko potencjometrem "line level pot" ?
7. czy po podpięciu do wyjścia liniowego miksera zostanie automatycznie odłączony głośnik w piecyku ?
8. czy jeżeli w pkt7 nie ma automatycznego rozłączania, to czy rezcywiście można będzie bezpiecznie odpiąć głośnik, co zdaje sie potwierdzać ta część opisu
"A built-in power soak resistor is included so you can use the amp without a speaker."

Wiem że dużo tych pytań, jednak jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie jednak posiadam jako takie zdolności manualne i podejrzewam że byłbym w stanie samemu złożyć taki układ.

Na koniec wrzucam jeszcze opis "po obcokrajowemu" tego urządzonka

Can be used with any low-wattage amp -

Epiphone Valve Jr, Blackheart Little Giant, Fender Champ, Champion 600, etc.

Can be used with 4, 8 or 16 ohm speakers!

This is an attenuator add-on kit (parts and instructions, assembly is required).

It gives you independent control of the speaker volume so you get great cranked tone from your low wattage amp at studio or bedroom levels.

A special tone-compensation circuit preserves your amps tone all the way down to low volume (high attenuation) levels.

It also includes a variable level, speaker-voiced line output so you can plug directly into a mixer for recording or live performance. Better yet, you can use the whole amp as a pre-amp into a bigger guitar amp.

The kit is easy to build and comes with instructions and all required parts including a faceplate label. It requires no wiring modification to the amp.

A built-in power soak resistor is included so you can use the amp without a speaker.

You will need an extra speaker cable (see separate listing for 12" cable).

Tools you will need – screwdriver, soldering iron, solder, tiny screwdriver, wire stripper, drill and 3/8" bit, needle nosed pliers.

### There are also 10W Plate and 30W Box and Plate versions for larger amps. ###

Z góry serdecznie dziękuję za konstruktywne wypowiedzi.

michel51
Doradca
Doradca
Posty: 5104
Rejestracja: 21 gru 2008, 18:33
Lokalizacja: z warszawy

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: michel51 » 26 lis 2016, 17:17

Masz 15Wrms a jaka impedancja wyjścia głośnikowego ? Chcesz regulacji płynnej (czyli potencjometr) czy stałe obniżenie mocy np. do 3Wrms Ci starczy ? Wystarczy wpisać L-pad 16 ohm i masz za kilka dolców . Reszta jak wyjście liniowe czy kondensator zapobiegający utracie wysokich tonów to dodatki .

marzar
Posty: 2
Rejestracja: 25 lis 2016, 23:18

Re: Power-break domowej roboty, tanio i dobrze

Post autor: marzar » 26 lis 2016, 19:09

dzięki za odpowiedź.
model głośnika jaki jest w tym combo to Celestion G12E-60 (60W 16Ohm)
impedancja wyjściowa to 16Ohm
myślę o regulacji płynnej
szukam w Polsce takiego czegoś jak L-pad nie wiesz może jak się to nazywa u nas?
edit :
U nas L-Pad to inaczej tłumik głośnikowy typu L

jakiej wartości powinien być rezystor R1 ?
jakiej wartości Lpad 15W 16Ohm ?
w którym miejscu należało by wmontować switch "baypass" i czy wówczas nie trzeba zmienić umiejscowienia rezystora R1 ?

które z połączeń było by prawidłowe

Rys 1.
Obrazek

Rys 2.
Obrazek

ODPOWIEDZ