Tonacje - blues

Dział teoretyczny, dyskusje o teorii muzyki oraz o ćwiczeniach.
sukenik
Posty: 934
Rejestracja: 01 lut 2008, 4:41
Lokalizacja: kraków

.

Post autor: sukenik » 28 sty 2009, 1:22

Nie, nie jest za trudne. Wielu młodych pyta często o rzeczy oczywiste i należy im pomagać. Sam, gdy zaczynałem grać bluesa, miałem problemy z odróżnieniem bluesa dwunastotaktowego od ośmiotaktowego. Potem już tylko praktyka. Po czasie dowiedziałem się, że to, co gram w danej tonacji, to pochodna skali pentatonicznej, itd.
Every Day I've Got the Blues

shutupandplay
Posty: 983
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:18
Lokalizacja: Nottingham

Post autor: shutupandplay » 28 sty 2009, 1:45

to moze pora na bluesa "jazzowego"?

sukenik
Posty: 934
Rejestracja: 01 lut 2008, 4:41
Lokalizacja: kraków

.

Post autor: sukenik » 28 sty 2009, 2:11

Może być. Tylko nie wiem, czy nie widziałem już wcześniej takiej dyskusji na temat odmian bluesa wraz z podanymi schematami harmonicznymi.
Every Day I've Got the Blues

shutupandplay
Posty: 983
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:18
Lokalizacja: Nottingham

Post autor: shutupandplay » 28 sty 2009, 2:15

bo ten caly temat powinien byc w warsztacie git.

sukenik
Posty: 934
Rejestracja: 01 lut 2008, 4:41
Lokalizacja: kraków

.

Post autor: sukenik » 28 sty 2009, 2:24

Takie klasyfikacje są zawsze trudne. I tu, i tu.
Every Day I've Got the Blues

Awatar użytkownika
StratMan
Posty: 62
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: StratMan » 07 lut 2009, 20:49

Mówicie o różnych skalach trochę zmienionych np. zamienienie tercji małej na dużą itp. Przypuśćmy, że lecą akordy a d G a. Jakie skale powinno się używać? Poproszę o nazwy istniejących skal bądź już tabulatury. Zawsze używam Pentatoniki molowej i skali bluesowej. Nic poza tym nie umiem. Ogólnie wprawki, solówki itp gram bardzo dobrze, lecz mona improwizacja nie jest na najlepszym poziomie. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
woj74
Zasłużony
Posty: 9895
Rejestracja: 07 maja 2008, 14:44
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: woj74 » 07 lut 2009, 21:04

shutupandplay pisze:bo ten caly temat powinien byc w warsztacie git.
Słuszna uwaga, przenoszę.

Awatar użytkownika
Kubolski
Posty: 2517
Rejestracja: 03 lis 2007, 15:01
Lokalizacja: KUMAMA
Kontakt:

Post autor: Kubolski » 07 lut 2009, 21:11

StratMan pisze:Przypuśćmy, że lecą akordy a d G a. Jakie skale powinno się używać? Poproszę o nazwy istniejących skal bądź już tabulatury.
Spróbuj skali doryckiej w A - dźwięki: A H C D E Fis G. Może przypasi ;)
[url=http://myspace.com/kumamaband][img]http://img367.imageshack.us/img367/1305/kumamasa4.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
StratMan
Posty: 62
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: StratMan » 07 lut 2009, 22:00

Rozpisałem sobie na Guitar Pro :) to jest dorycka molowa tak? :P

shutupandplay
Posty: 983
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:18
Lokalizacja: Nottingham

Post autor: shutupandplay » 08 lut 2009, 14:12

Jesli dobrze rozpoznaje wiedze i poziom to mozesz zastosowac pentatonike molowa w E, A, D lub durowa w G, C, F.A jesli chodzi o dorycka to zagraj ja jako eolska A, B, C, D, E, F, G.Jesli zagrasz jak Kubolski proponuje to Ci wyjdzie zamiast d akord D7 z powodu fis.Oczywiscie ciekawy zabieg harmoniczny ale mysle,ze masz troche czasu na to.

mastah
Posty: 74
Rejestracja: 24 lis 2007, 20:07

Re:

Post autor: mastah » 02 kwie 2009, 6:19

Matt pisze:1. Ja zawsze robię tak: Przez akordy G i C gram po G bluesowej robiąc wyjątek na dominantę gdzie zamiast dźwięku Bb gram B - czyli terecję wielką... Jeśli tempo jest przyzwoicie wolne to po bluesowej odpowiedniej do każdego akordu.

2.Tak. Dominanta ma tercję wielką czyli ma tryb durowy. am dm i E.
Prosze o ripostę zawsze mi sie wydawało ze majac skale molową a pryma , subdominanta i dominanta sa molowe a reszta durowe oprócz ostatniego stopnia .

Awatar użytkownika
Paweł
Zasłużony
Posty: 1805
Rejestracja: 08 cze 2006, 15:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Paweł » 02 kwie 2009, 9:47

mastah pisze:Prosze o ripostę zawsze mi sie wydawało ze majac skale molową a pryma , subdominanta i dominanta sa molowe a reszta durowe oprócz ostatniego stopnia .
Nie pryma a tonika ;)
Richard Wright 1943-2008
[i]Nobody knows where you are
How near or how far...[/i]

[url]http://www.facebook.com/MojoDrive[/url]

Awatar użytkownika
WinCon
Posty: 56
Rejestracja: 19 wrz 2008, 8:39
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tonacje - blues

Post autor: WinCon » 04 kwie 2009, 11:53

Dobra, tu Was pomęcze. Bluesa rzadko pogrywałem i nie wyszedłem nigdy po za E A H7. Ostatnio znalazłem parę akordów, dołożyłem rytm i...
Mam pytanie czy to jest jeszcze blues?
Teorii kompletnie nie znam. Użyte akordy są nieco dziwne jak dla mnie, ale całokształt mi się raczej z blues'em kojarzy.
Próbowałem to w jakąś skalę włożyć, ale nie bardzo łapię te wszystkie terminy.
Leci to chyba tak a C d a F G C. Tyle, że każdy akord pewnie z jakąś końcówką w nazwie jest.
Niestety przy moich umiejętnościach, ta improwizacja jest nieco skopana.
Ale bardziej frapuje mnie to, że można niby sobie coś wymyślić, a później i tak się okazuje się, że wszystko już było i znowu cię człowieku w jakąs szufladkę wrzucili, heh.
Chciałem się dowiedzieć, która to przegródka:)
http://chomikuj.pl/WinCon
blues a1.mp3
http://stronawincona.blogspot.com/
______________________________
http://bluecru.pl
[img]http://bluecru.pl/czytniki/img/logo500.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Arnold Layne
Posty: 1329
Rejestracja: 09 lut 2009, 20:00

Re: Tonacje - blues

Post autor: Arnold Layne » 04 kwie 2009, 15:32

A już opanowałeś wszystkie solówki Tokio Hotel?

mastah
Posty: 74
Rejestracja: 24 lis 2007, 20:07

Re: Tonacje - blues

Post autor: mastah » 04 kwie 2009, 17:57

WinCon pisze:Dobra, tu Was pomęcze. Bluesa rzadko pogrywałem i nie wyszedłem nigdy po za E A H7. Ostatnio znalazłem parę akordów, dołożyłem rytm i...
Mam pytanie czy to jest jeszcze blues?
Teorii kompletnie nie znam. Użyte akordy są nieco dziwne jak dla mnie, ale całokształt mi się raczej z blues'em kojarzy.
Próbowałem to w jakąś skalę włożyć, ale nie bardzo łapię te wszystkie terminy.
Leci to chyba tak a C d a F G C. Tyle, że każdy akord pewnie z jakąś końcówką w nazwie jest.
Niestety przy moich umiejętnościach, ta improwizacja jest nieco skopana.
Ale bardziej frapuje mnie to, że można niby sobie coś wymyślić, a później i tak się okazuje się, że wszystko już było i znowu cię człowieku w jakąs szufladkę wrzucili, heh.
Chciałem się dowiedzieć, która to przegródka:)
http://chomikuj.pl/WinCon
blues a1.mp3
mówiąc szczerze dla mnie do brzmi średnio bluesowo . Coś bardziej w stylu rock bluesa coś w tym stylu może . Ale ja sie mało znam i głuchy jak pień jestem .

ODPOWIEDZ