Teoria teoria teoria..

Dział teoretyczny, dyskusje o teorii muzyki oraz o ćwiczeniach.
ODPOWIEDZ
pkr
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2010, 16:38

Teoria teoria teoria..

Post autor: pkr » 11 lut 2010, 16:41

A więc. Mamy sobie prosty dwunastotaktowy blues durowy w A (A7,D7,E7)

Ogrywam sobie to po skali durowej bluesowej w A. Wszystko jest fajnie, kończę na odpowiednich dźwiękach. Słyszałem, że fajnie by było zmieniać skalę w zależności od akordu, ale w dość szybkim dwunastotaktowcu zdaje mi się to niemożliwe, żeby zmieniać opalcowanie co takt lub co kilka taktów. Po prostu kończę na odpowiednich dźwiękach z jednej skali, trochę kombinuję z dźwiękami poza skalą i w zasadzie wszystko gra, ale.. szukam czegoś konkretnego co urozmaici solówki, bo takie ogrywanie bluesa staje się nudne. Grać po jednej skali to każdy głupi może ;) Pomijam cały charakter bluesowy, emocje itp. które oczywiście są bardzo ważne, ale nie o tym dzisiaj :)
Ostatnio zauważyłem, że fajnie można pokombinować z łączeniem pentatoniki durowej i molowej. Szukam takich różnych ciekawostek - jak można mądrze zmienić skale w trakcie solówki, jak pokombinować z dysonansami, jakimiś wariackimi dźwiękami czy zagrywkami :)

Teraz rzucę taki przykładzik, może trochę odchodząc od 12 taktowego bluesa:
http://www.youtube.com/watch?v=lwhkPSEXs1Q

I to jest granie na bardzo wysokim poziomie jak dla mnie :) Lubię takie połączenie bluesowego charakteru z ciekawymi dźwiękami. Pytanie jakie kroki podjąć, żeby trochę się zbliżyć do takiego grania.

1. Mógłby ktoś polecić jakieś konkretne materiały, kursy, książki lub sam coś poradzić w tej kwestii :) ?
2. Takie ogrywanie dwunastotaktowego durowego bluesa po jednej skali bluesowej jest poprawne?

Forumowicze liczę na waszą pomoc :)
Pozdrawiam

meisadam
Posty: 88
Rejestracja: 17 paź 2007, 17:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Teoria teoria teoria..

Post autor: meisadam » 18 sie 2010, 14:01

to jedziemy, po pierwsze wytłumacz proszę co nazywasz skalą bluesową durową

po drugie ogrywanie każdego akordu jego skalą to tak naprawdę niezły pomysł.
dobrym wprowadzeniem do tego jest granie na każdym akordzie rozłożonego akordu w różnych rytmach, trójkami, czwórkami, rozumiesz, na A7 jedziesz a cis e cis e g e g a potem a cis e g cis e g a w górę w dół, przeskakując, np. a e cis g e a itd. i tak na każdym akordzie.
dobrze zagrane solo to jest takie, że słyszysz w nim akordy po których ktoś gra.
powodzenia :D
Sprzedam przester Onerr. Turbo vintage. Tanio. Poznań.

shutupandplay
Posty: 983
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:18
Lokalizacja: Nottingham

Re: Teoria teoria teoria..

Post autor: shutupandplay » 18 sie 2010, 21:58

masz poradnik w wydaniu dzwiekowym jak by ktos pytal

Awatar użytkownika
kyloss
Posty: 91
Rejestracja: 19 sie 2007, 21:02
Kontakt:

Re: Teoria teoria teoria..

Post autor: kyloss » 09 paź 2010, 17:15

pkr pisze:
1. Mógłby ktoś polecić jakieś konkretne materiały, kursy, książki lub sam coś poradzić w tej kwestii :) ?
2. Takie ogrywanie dwunastotaktowego durowego bluesa po jednej skali bluesowej jest poprawne?

Forumowicze liczę na waszą pomoc :)
Pozdrawiam
1. graj arpeggia
2. jest, ale jest nudne i przewidywalne

Zanim napiszesz następnego posta, to popatrz na datę wcześniejszego. Necroposting. Maudus
pozdr
http://www.kyloss.com
http://www.myspace.com/kylosscom
http://www.youtube.com/user/RealKyloss

ODPOWIEDZ