Flażolety

Dział teoretyczny, dyskusje o teorii muzyki oraz o ćwiczeniach.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slash.
Posty: 23
Rejestracja: 29 paź 2006, 11:44
Lokalizacja: Kraków

Flażolety

Post autor: Slash. » 21 gru 2006, 9:52

Czy może mi ktoś dokładnie opisac jak robi sie flażolety w stylu zakk'a wylde

zxcvbnmasdqwe
Posty: 3780
Rejestracja: 27 cze 2006, 8:44
Lokalizacja: Lublinowo

Post autor: zxcvbnmasdqwe » 21 gru 2006, 10:31

możesz robić je następująco:
1) deliktnie przyciśnij (żeby struna nie otykała do progu) strunę np. e1 na 12 progu (mogą być jeszcze 4, 5, 7, 9) szarpnij kostką strunę i w momencie szarpnięcia - puść ją całkiem. Tak się gra np. początek sanitarium metalliki.

2) możesz też wykonać inny flażolet - przyciśnij jakąkolwiek strunę np. na progu 3 (teraz musisz ją wcisnąć tak by wydała czysty dźwięk). Trzymając cały czas przyciśnmiętą strunę chwyć kostkę nie tak jak normalnie tylko w kciuk i środkowy palec, tak by wskazujący był wolny. Palcem wskazującym przyciśnij delikatnie 12 progów dalej (struna nie dotyka gryfu) tą strunę którą złapałeś i szarpnij wtedy kostką. Możesz nawet nie używać kostki tylko poćwiczyć najpierw kciukiem. Generalnie - lewa ręka trzyma strunę, a prawa robi flażolet (taki sam jak wyżej, tyle że nie lewa a prawa ręka go gra).

Ciężko to opisać, ale samo wykonanie nie jest trudne. Tommy emmanuel fajnie pokazywał jak się gra sztuczne flażolety - poszukaj na youtube.

PS: mi oba rodzaje flażoletów wychodzą głośniej i lepiejgdy gram nie bezpośrednio nad np. 12 progiem tylko pomiędzy 12 a 13. Analogicznie dla innych pozycji.

Awatar użytkownika
Slash.
Posty: 23
Rejestracja: 29 paź 2006, 11:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Slash. » 21 gru 2006, 11:26

Dzięks ale to juz umiem dawno :D
Chodziło mi dokladnie o to http://www.youtube.com/watch?v=q8OR9lp3 ... ed&search=
wiec juz niewazne

zxcvbnmasdqwe
Posty: 3780
Rejestracja: 27 cze 2006, 8:44
Lokalizacja: Lublinowo

Post autor: zxcvbnmasdqwe » 21 gru 2006, 22:30

spoko myślałem że pomogę.

Awatar użytkownika
Jajek
Posty: 59
Rejestracja: 20 sie 2006, 20:45
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jajek » 24 gru 2006, 17:46

a tak aproto. po co są te flażolety, opisane w 1 punkcie :PP ? bo nigdy nie słysałem tego w piosence zadnej :PP

Awatar użytkownika
Dajvon
Posty: 1325
Rejestracja: 23 paź 2006, 16:41
Kontakt:

Post autor: Dajvon » 24 gru 2006, 20:24

Ostry atak i mocne vibratto na strunę :wink: mam to do perfekcji, kostka blisko pazokcia :wink: coś a la' Zakk :wink:
Ostatnio zmieniony 24 gru 2006, 20:29 przez Dajvon, łącznie zmieniany 1 raz.
[url]http://dawid-szlezak.muzzo.pl/[/url]

Awatar użytkownika
ColD_D3viL
Posty: 422
Rejestracja: 06 maja 2006, 21:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ColD_D3viL » 24 gru 2006, 20:26

Te opisane w 1 punkcie to flażolety naturalne.

Awatar użytkownika
Kame01
Posty: 656
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: Zion

Post autor: Kame01 » 25 gru 2006, 1:02

uzyte np na koncu solo do Mr. Big - To be with you ;)
Aktualnie gram na: Gibson LP Studio Wine Red

Awatar użytkownika
Defibrylator
Posty: 210
Rejestracja: 29 sie 2006, 11:08
Kontakt:

Post autor: Defibrylator » 25 gru 2006, 11:36

zxcvbnmasdqwe pisze:możesz robić je następująco:
1) deliktnie przyciśnij (żeby struna nie otykała do progu) strunę np. e1 na 12 progu (mogą być jeszcze 4, 5, 7, 9) szarpnij kostką strunę i w momencie szarpnięcia - puść ją całkiem. Tak się gra np. początek sanitarium metalliki.

2) możesz też wykonać inny flażolet - przyciśnij jakąkolwiek strunę np. na progu 3 (teraz musisz ją wcisnąć tak by wydała czysty dźwięk). Trzymając cały czas przyciśnmiętą strunę chwyć kostkę nie tak jak normalnie tylko w kciuk i środkowy palec, tak by wskazujący był wolny. Palcem wskazującym przyciśnij delikatnie 12 progów dalej (struna nie dotyka gryfu) tą strunę którą złapałeś i szarpnij wtedy kostką. Możesz nawet nie używać kostki tylko poćwiczyć najpierw kciukiem. Generalnie - lewa ręka trzyma strunę, a prawa robi flażolet (taki sam jak wyżej, tyle że nie lewa a prawa ręka go gra).

Ciężko to opisać, ale samo wykonanie nie jest trudne. Tommy emmanuel fajnie pokazywał jak się gra sztuczne flażolety - poszukaj na youtube.

PS: mi oba rodzaje flażoletów wychodzą głośniej i lepiejgdy gram nie bezpośrednio nad np. 12 progiem tylko pomiędzy 12 a 13. Analogicznie dla innych pozycji.
Sranie w banie.

Tu chodzi o flażolety wymuszone. Dotknij strunę E6 na 3 progu i prawą ręką z kostką uderz strunę trochę bliżej mostka niż zwykle. Najlepiej ją trochę podwadzić od dołu i szarpnąć. Potem możesz lewą ręką walnąć jakieś wibrato :) Pamiętaj też, żeby mieć włączony mocny przester, bo inaczej nic nie usłyszysz. Przydałyby się też przystawki z mocnym sygnałem wyjściowym i... dobra gitara :)
Epiphone Les Paul Zakk Wylde -> Boss NS-2 -> Dunlop DB-01 Crybaby From Hell -> MXR ZW-44 Wylde -> Randall RG 50 TC

Awatar użytkownika
Umulamahri
Posty: 3393
Rejestracja: 18 mar 2006, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Umulamahri » 25 gru 2006, 12:28

sranie w banie.
jak to

Awatar użytkownika
Defibrylator
Posty: 210
Rejestracja: 29 sie 2006, 11:08
Kontakt:

Post autor: Defibrylator » 25 gru 2006, 12:32

Umulamahri pisze:sranie w banie.
konkrety mądralo. co jest źle?

btw. trzeba SZARPNĄĆ strunę, a nie musnąć, tak jak ta dziewczynka z tego filmu ;]
Epiphone Les Paul Zakk Wylde -> Boss NS-2 -> Dunlop DB-01 Crybaby From Hell -> MXR ZW-44 Wylde -> Randall RG 50 TC

Awatar użytkownika
Umulamahri
Posty: 3393
Rejestracja: 18 mar 2006, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Umulamahri » 25 gru 2006, 12:47

zaraz wkleje co napisalem na innym forum, nie chce mi sie pisac po raz n-ty.

bedzie lekko chaotycznie napisane ale trudno, jakbym mial pisac teraz to byloby gorzej :)

flażolet to flażolet.
czyli warto zakumać gdzie są naturalne. w obrębie jednej oktawy do 12 progu. potem się powtarzają to raz, dwa że strunę to zasadniczo wali czy spoty są od strony siodełka czy mostu. czyli każdy z poniższych da sie trafić też od strony mostka - i o na tym polega cały wic w robieniu ich z kostki. umownie, bo można nawet fiutem robić na upartego. nieważne czy tap harmonic, pinch, palm,czy inne. zawsze węzły będą w tych samych miejscach.
tak więc dla pustej struny flazolety są na takich namiarach 12, 9<ten sam na 4tym progu>, 7, 5, 4, 3.2, 2.6. pomiędzy tymi miejscami też sie da coś wycisnąc.
dla innych progów spoty przesuwają się proporcjonalnie dla danego interwału. czyli dla struny dociśnietej na progu 5tym dajmy na to powyższe punkty przesuwają się o 5progów. czyli ten interwał, który dla struny pustej jest na 12tym w tym przypadku będzie na 17tym, reszta analogicznie. dalej jest jeszcze smieszniej. lapie sie dajmy na to strune g na 9tym progu, kostkuje, po czym dotyka malym palcem <9tego nie puszczac> NAD 14tym. no i uzyskuje sie ladnie dzwiek 2 oktawy wyzszy niz podstawowy. oczywiscie, nie musi byc nad 14tym. 13, 21, 12.2 etc etc jw.
tego jest jeszcze troche innych bajerów. no ale (wulg.), bez przesady. samemu można rozkminić. albo poczytać artykuły z fizyki. have fun.

jeszcze mozna robic multiple hamrmonics - np na 12 i potem dotknac na 7 czy 5 na poczatek ;]
jak to

Awatar użytkownika
Defibrylator
Posty: 210
Rejestracja: 29 sie 2006, 11:08
Kontakt:

Post autor: Defibrylator » 25 gru 2006, 13:22

Umulamahri pisze:zaraz wkleje co napisalem na innym forum, nie chce mi sie pisac po raz n-ty.

bedzie lekko chaotycznie napisane ale trudno, jakbym mial pisac teraz to byloby gorzej :)

flażolet to flażolet.
czyli warto zakumać gdzie są naturalne. w obrębie jednej oktawy do 12 progu. potem się powtarzają to raz, dwa że strunę to zasadniczo wali czy spoty są od strony siodełka czy mostu. czyli każdy z poniższych da sie trafić też od strony mostka - i o na tym polega cały wic w robieniu ich z kostki. umownie, bo można nawet fiutem robić na upartego. nieważne czy tap harmonic, pinch, palm,czy inne. zawsze węzły będą w tych samych miejscach.
tak więc dla pustej struny flazolety są na takich namiarach 12, 9<ten sam na 4tym progu>, 7, 5, 4, 3.2, 2.6. pomiędzy tymi miejscami też sie da coś wycisnąc.
dla innych progów spoty przesuwają się proporcjonalnie dla danego interwału. czyli dla struny dociśnietej na progu 5tym dajmy na to powyższe punkty przesuwają się o 5progów. czyli ten interwał, który dla struny pustej jest na 12tym w tym przypadku będzie na 17tym, reszta analogicznie. dalej jest jeszcze smieszniej. lapie sie dajmy na to strune g na 9tym progu, kostkuje, po czym dotyka malym palcem <9tego nie puszczac> NAD 14tym. no i uzyskuje sie ladnie dzwiek 2 oktawy wyzszy niz podstawowy. oczywiscie, nie musi byc nad 14tym. 13, 21, 12.2 etc etc jw.
tego jest jeszcze troche innych bajerów. no ale niedobra pani, bez przesady. samemu można rozkminić. albo poczytać artykuły z fizyki. have fun.

jeszcze mozna robic multiple hamrmonics - np na 12 i potem dotknac na 7 czy 5 na poczatek ;]
Ale to nie ma nic wspólnego z tym tematem, bo tu NIE CHODZI O FLAŻOLETY SZTUCZNE, NATURALNE, TAPPINGOWE, MULTIPLE HARMONICS, tylko o WYMUSZONE, bo z takich właśnie słynie Zakk!!!! $*^^%
Epiphone Les Paul Zakk Wylde -> Boss NS-2 -> Dunlop DB-01 Crybaby From Hell -> MXR ZW-44 Wylde -> Randall RG 50 TC

Awatar użytkownika
Umulamahri
Posty: 3393
Rejestracja: 18 mar 2006, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Umulamahri » 25 gru 2006, 13:48

90% polakow z wyrazu "analfabetyzm" rozumie tylko "anal"
jak to

Awatar użytkownika
Defibrylator
Posty: 210
Rejestracja: 29 sie 2006, 11:08
Kontakt:

Post autor: Defibrylator » 25 gru 2006, 14:00

Najwyraźniej się załapałeś do tego przedziału.
Epiphone Les Paul Zakk Wylde -> Boss NS-2 -> Dunlop DB-01 Crybaby From Hell -> MXR ZW-44 Wylde -> Randall RG 50 TC

ODPOWIEDZ