Regulacja

Rozmowy dotyczące gitar akustycznych oraz klasycznych.
Bartias

Regulacja

Post autor: Bartias » 09 gru 2007, 15:58

Witam.

Kupiłem sobie wymarzonego akustyka;-) Marris, Jumbo, cutaway,
model sj 1 sc. Jestem z niej bardzo zadowolony pod względem brzmienia, jest wyśmienite - głośna, "zdecydowana", taka, hmm, dynamiczna, jestem amatorem wiec powiem że brzmi po prostu fajnie:)

Pod względem wygody jest nieźle, struny ma dość nisko nad gryfem, jakieś 3mm...

Mały problem jest, ze gitarka trochę dzwoni - progi ma oczywiscie nienaruszone, wiec to pewno kwestia regulacji - pojedyncze struny nie dzwonia prawie wcale, ale juz powerchordy (kwinty zdaje się?:P) na strunach basowych dzwonią, brzęczą, zwłascza powyżej 7 progu...

Nie jest to nieznosne, ale troszke irytuje. Probowalem poluzować gryf, ale szczerze mowiac, "odkrecilem go" niemal na maxa, a poprawy raczej nie bylo, "dokrecilem" pręt dość mocno i gorzej też się nie zrobiło... W ogóle mam wrażenie, że ten pręt wiele nie zmienia....

Możecie mi coś doradzić w kwestii regulacji??

Rlyeh
Zasłużony

Post autor: Rlyeh » 09 gru 2007, 16:27

Ale jesteś nastrojony (znaczy gitara) do E? Kiedy pojawia się brzęczenie, już przy uderzaniu, czy w trakcie wybrzmiewania dźwięku?

Bartias

Post autor: Bartias » 09 gru 2007, 17:00

Tak, głównie gram w E, ale grałem też Eb i D i problem oczywiście wciąż występował.

Brzęczy, a może raczej obija o progi w momencie uderzania głównie, i głównie na strunach basowych i dodatkowo jeszcze powiem, że im więcej strun uderzam, tym mam bardziej "metaliczne" brzmienie przez te brzdęki:)

Awatar użytkownika
NiecnyKsiaze

Post autor: NiecnyKsiaze » 10 gru 2007, 9:10

Bartias, to trzeba zanieść do lutnika i nie chodzi o to, że z tą gitarą jest źle. Po prostu to jest najlepsza praktyka. Nam amatorom takie rzeczy nie wychodzą. Może byc potrzebna oprócz regulacji pręta także regulacja mostka i siodełka.

Wskazówki co do akcji strun w akustyku:
1 próg, struna E1: 0.4 mm