Przechylone przetworniki w ESP LTD 1000P

O strunach, mostkach oraz wszelakich akcesoriach gitarowych.
ODPOWIEDZ
NinoBask

Przechylone przetworniki w ESP LTD 1000P

Post autor: NinoBask » 26 lut 2019, 12:31

Witam! Kupiłem w/w gitarę (fabrycznie NOWA) internet. I zauważyłem że przetworniki są przechylone i zastanawiam się czy aby napewno tak ma być. Jestem początkującym gitarzystą i trochę przeszkadza mi ta różnica gdyż przy strunie basowej walę piórkiem o przetwornik. Obrazek

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

zoltar

Re: Przechylone przetworniki w ESP LTD 1000P

Post autor: zoltar » 26 lut 2019, 12:59

To,że gitara jest fabrycznie nowa o niczym nie świadczy.Przeważnie gitary z tańszej półki cenowej nie są wyregulowane.
W tym celu trzeba skorzystać z usług Lutnika,albo samemu jak się umie dokonać regulacji gitary.
Przetworniki mają na środku ramek śrubki.Kręcąc nimi obniżamy lub podwyższamy przetworniki.
Ważne też są inne elementy regulacji.Jak np; wysokość strun od poziomu gryfu.
Jak włożę dowód osobisty pod struny to na całej długości gryfu od góry do dołu dowód mi nie wypada.Struny go trzymają.
Świadczy to o niskiej akcji strun.
Przy progu powinny być śrubki którymi obniżamy struny.Jest do tego odpowiedni klucz w zestawie jak się kupuje nową gitarę.
Ja np; obniżyłem struny i dalej się nie dało[Yamaha Pacyfica za 950zł].Struny i tak były wysoko.Problem tkwił w krzywiźnie gryfu.Był zbyt łukowaty.
Odpowiednim kluczem przy główce gryfu jest wejście na klucz zniwelowałem tą krzywiznę i struny automatycznie obniżyły się.
Jak widzisz jest wiele do sprawdzenia i ustawienia.
Niekiedy zdarza się,że może któryś z progów jest zbyt wystający,czyli źle nabity.
Wszystko trzeba sprawdzić i tak ustawić gitarę,aby struny były nisko i nic nie brzęczało podczas grania.
.
Gdy kupowałem w późniejszym czasie 5 gitar powyżej 1700zł-2500zł.Tam wszystko było dobrze ustawione.