Praca nad brzmieniem

O problemach z nagrywaniem oraz nagłośnieniem.
Awatar użytkownika
WilK
Zasłużony
Posty: 8856
Rejestracja: 30 cze 2007, 18:21
Lokalizacja: WRC/Kraftborn

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: WilK » 07 sty 2010, 8:48

W Cubase jest coś takiego jak logical editor. Nie wiem, czy Reaper ma taki zestaw funkcji.
[color=#273886]Nie mogę Ci pomóc. Jestem nieobecny.
[/color]

żelo
Posty: 91
Rejestracja: 03 gru 2008, 19:23
Kontakt:

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: żelo » 07 sty 2010, 9:10

A wytłumaczysz krótko jak to działa, nie znam/nie mam cubase

Ma jakąś funkcję inteligentnego akcentowania czy coś w tym stylu?
[i][b]are you an other?[/b][/i]
[color=#80FF80][url=http://soundcloud.com/zielart]zielART Studio[/url][/color]
[color=#008000][url=http://myspace.com/othermindspace]OTHERMIND[/url][/color] [color=#0000FF]płyta już w sprzedaży![/color]
[color=#0000FF][url=http://myspace.com/grubasydzieciom]GRUBASSY DZIECIOM[/url][/color]
[color=#80FF80][url=http://www.sainthill.pl]SAINT HILL[/url][/color]

Awatar użytkownika
WilK
Zasłużony
Posty: 8856
Rejestracja: 30 cze 2007, 18:21
Lokalizacja: WRC/Kraftborn

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: WilK » 07 sty 2010, 9:34

Jak już wspomniałem, Cubase ma logical editor, a w nim funkcję "random velocity" i przykładowo zaznaczam sobie jakiś instrument perkusyjny (blachę, werbel etc.), w okienku wpisuję wartości pomiędzy którymi mamy zamiar się poruszać (przykł. 100-115) i następnie "Do it!". Funkcja losowo dobiera velocity w zaznaczonym fragmencie.
[color=#273886]Nie mogę Ci pomóc. Jestem nieobecny.
[/color]

żelo
Posty: 91
Rejestracja: 03 gru 2008, 19:23
Kontakt:

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: żelo » 07 sty 2010, 11:21

W reaperze nazywa się to humanize, losowo zmienia velocity i timing a zakres wyraża się jako odchylenie w % od wartości oryginalnej czyli trochę mniej wygodnie ale zasada ta sama
[i][b]are you an other?[/b][/i]
[color=#80FF80][url=http://soundcloud.com/zielart]zielART Studio[/url][/color]
[color=#008000][url=http://myspace.com/othermindspace]OTHERMIND[/url][/color] [color=#0000FF]płyta już w sprzedaży![/color]
[color=#0000FF][url=http://myspace.com/grubasydzieciom]GRUBASSY DZIECIOM[/url][/color]
[color=#80FF80][url=http://www.sainthill.pl]SAINT HILL[/url][/color]

Fenris_Yeager
Zasłużony
Posty: 1038
Rejestracja: 09 mar 2006, 14:36
Lokalizacja: Warszawa - From Out Of Nowhere

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: Fenris_Yeager » 07 sty 2010, 11:32

Humanize :wink: Mała rzecz a cieszy.

Awatar użytkownika
WilK
Zasłużony
Posty: 8856
Rejestracja: 30 cze 2007, 18:21
Lokalizacja: WRC/Kraftborn

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: WilK » 07 sty 2010, 11:40

Otóż właśnie. Proponuję pobawić się poszczególnymi instrumentami w EZD.
[color=#273886]Nie mogę Ci pomóc. Jestem nieobecny.
[/color]

żelo
Posty: 91
Rejestracja: 03 gru 2008, 19:23
Kontakt:

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: żelo » 07 sty 2010, 12:46

WilK pisze:Otóż właśnie. Proponuję pobawić się poszczególnymi instrumentami w EZD.
Ja robię to tak (w reaperze)

Przede wszystkim trzeba wyłączyć humanizer EZDrummera, bo efekt będzie podwójny czyli niefajny więc albo jedno albo drugie

- ustalam zakres w jakim dany element zestawu brzmi dobrze
- ustawiam velocity na "środku" zakresu
- losuję (dobrze poklikać kilka razy w random żeby uzyskać ładny rozkład)
- słucham zestawu i koryguję jeśli coś wyraźnie kłuje w uszy
- na etapie miksu podciągam blachy które mają zabrzmieć wyraźniej ew. losuję jeszcze raz pewne fragmenty które brzmią za sztucznie

Albo olać i skorzystać z dobrodziejstw EZDrummera
[i][b]are you an other?[/b][/i]
[color=#80FF80][url=http://soundcloud.com/zielart]zielART Studio[/url][/color]
[color=#008000][url=http://myspace.com/othermindspace]OTHERMIND[/url][/color] [color=#0000FF]płyta już w sprzedaży![/color]
[color=#0000FF][url=http://myspace.com/grubasydzieciom]GRUBASSY DZIECIOM[/url][/color]
[color=#80FF80][url=http://www.sainthill.pl]SAINT HILL[/url][/color]

Awatar użytkownika
Michał Lewandowski
Posty: 332
Rejestracja: 28 wrz 2006, 8:58

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: Michał Lewandowski » 10 sty 2010, 22:27

Humanizacja humanizacją, ale sęk w tym, że prawdziwy dobry perkusista nie gra losowo tylko dokładnie tak jak chce. Weźmy taki hihat - to nie losowy pod względem velocity zestaw szesnastek czy 32-jek, tylko precyzyjny szereg akcentów i nutek "słabszych", ścisle skorelowanych przede wszystkim z werblem. Większość sztucznych patternów nie bierze pod uwagę faktu, że człowiek ma dwoje rąk i dwoje nóg i w związku z tym sztucznie nakładają się niemożliwe dźwięki - to słychać jak jednoczesnie brzmi otwarty hihat, zamknięty hihat i uderzenie w ride czy crash - to po prostu bez sensu - pisząc patterny z "palca" trzeba po prostu myśleć jak bębniarz
Użytkownik na własne życzenie wykluczony z Forum

Awatar użytkownika
Karol.
Posty: 87
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: Karol. » 10 sty 2010, 23:04

Nie wiem czy to odpowiedni temat, jeżeli nie to przepraszam...

Mam pewne nurtujące mnie pytanie, czy jest możliwość w jakiś sposób 'wycięcia' z danego utworu partii gitarowej? Ale tylko partii gitarowej nic więcej.
Jeżeli tak to jak to zrobić i jakiego programu użyć?

Pozdrawiam.
[b]"There is no Dark Side of the Moon really... Matter of fact it is all Dark."[/b]

http://www.myspace.com/karolgodek

Awatar użytkownika
NiecnyKsiaze
Posty: 8462
Rejestracja: 13 gru 2006, 12:49

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: NiecnyKsiaze » 10 sty 2010, 23:35

Michał Lewandowski pisze:Humanizacja humanizacją, ale sęk w tym, że prawdziwy dobry perkusista nie gra losowo tylko dokładnie tak jak chce. Weźmy taki hihat - to nie losowy pod względem velocity zestaw szesnastek czy 32-jek, tylko precyzyjny szereg akcentów i nutek "słabszych", ścisle skorelowanych przede wszystkim z werblem. Większość sztucznych patternów nie bierze pod uwagę faktu, że człowiek ma dwoje rąk i dwoje nóg i w związku z tym sztucznie nakładają się niemożliwe dźwięki - to słychać jak jednoczesnie brzmi otwarty hihat, zamknięty hihat i uderzenie w ride czy crash - to po prostu bez sensu - pisząc patterny z "palca" trzeba po prostu myśleć jak bębniarz
Prawda! W swoich groove bardzo staram się pilnować, żeby zagrania były wykonalne, Niestety, brakuje mi wiedzy z jaka siłą uderzyłby dany bęben perkman w danej partii. I jest ból.
[size=85]
[url=http://nk.art.pl/mp3/nk_grom_molowo.mp3]Piosenka o adminach[/url]
[url=http://nk.art.pl/mp3/nk_wojny_gwiezdne.mp3]Piosenka o forach[/url]
Antek[/size]

Rlyeh
Zasłużony
Posty: 3106
Rejestracja: 14 sie 2006, 17:37

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: Rlyeh » 11 sty 2010, 0:22

karolg9 pisze:Nie wiem czy to odpowiedni temat, jeżeli nie to przepraszam...
Czyli masz np. mp3 zespołu X, i chcesz gitarę? W teorii da się, ale ponieważ częstotliwości różnych instrumentów pokrywają się w różnym stopniu, może to brzmieć mniej lub bardziej "nie bardzo". Napisz może, co konkretnie chcesz osiągnąć.

żelo
Posty: 91
Rejestracja: 03 gru 2008, 19:23
Kontakt:

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: żelo » 11 sty 2010, 8:55

NiecnyKsiaze pisze:
Michał Lewandowski pisze:Humanizacja humanizacją, ale sęk w tym, że prawdziwy dobry perkusista nie gra losowo tylko dokładnie tak jak chce. Weźmy taki hihat - to nie losowy pod względem velocity zestaw szesnastek czy 32-jek, tylko precyzyjny szereg akcentów i nutek "słabszych", ścisle skorelowanych przede wszystkim z werblem. Większość sztucznych patternów nie bierze pod uwagę faktu, że człowiek ma dwoje rąk i dwoje nóg i w związku z tym sztucznie nakładają się niemożliwe dźwięki - to słychać jak jednoczesnie brzmi otwarty hihat, zamknięty hihat i uderzenie w ride czy crash - to po prostu bez sensu - pisząc patterny z "palca" trzeba po prostu myśleć jak bębniarz
Prawda! W swoich groove bardzo staram się pilnować, żeby zagrania były wykonalne, Niestety, brakuje mi wiedzy z jaka siłą uderzyłby dany bęben perkman w danej partii. I jest ból.
Michale nie sądzę żeby paterny z EZD były robione bez akcentów, możliwe że nawet algorytmy humanizera uwzględniają takie rzeczy, że przykładowo pierwsze uderzenie nie może być najcichsze w takcie (nie wiem strzelam) a już na pewno uwzględniają anatomię perkusity ;)

Niecny Wszystko zależy od muzyki ale przecież jesteś gitarzystą :) komponujesz - wiesz gdzie chcesz mieć akcenty
[i][b]are you an other?[/b][/i]
[color=#80FF80][url=http://soundcloud.com/zielart]zielART Studio[/url][/color]
[color=#008000][url=http://myspace.com/othermindspace]OTHERMIND[/url][/color] [color=#0000FF]płyta już w sprzedaży![/color]
[color=#0000FF][url=http://myspace.com/grubasydzieciom]GRUBASSY DZIECIOM[/url][/color]
[color=#80FF80][url=http://www.sainthill.pl]SAINT HILL[/url][/color]

Awatar użytkownika
Karol.
Posty: 87
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: Karol. » 11 sty 2010, 14:48

Rlyeh pisze:Czyli masz np. mp3 zespołu X, i chcesz gitarę? W teorii da się, ale ponieważ częstotliwości różnych instrumentów pokrywają się w różnym stopniu, może to brzmieć mniej lub bardziej "nie bardzo". Napisz może, co konkretnie chcesz osiągnąć.
Tak, właśnie o to mi chodzi. Weźmy np. piosenkę mp3 Since I've Been Loving You Zeppelinów i chcę wyciąć z niej partię gitarową. Tzn. Mieć całą piosenkę z niesłyszalną gitarą :twisted:
Taki podkład jakby. Jest taka możliwość? I Czy by to brzmiało dobrze?
[b]"There is no Dark Side of the Moon really... Matter of fact it is all Dark."[/b]

http://www.myspace.com/karolgodek

Awatar użytkownika
Michał Lewandowski
Posty: 332
Rejestracja: 28 wrz 2006, 8:58

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: Michał Lewandowski » 11 sty 2010, 15:24

Żelo, żeby nie było niedomówień: ja piszę o wadach pisania "z palca" drum patternów. O patternach EZD mogę się wypowiedzieć wyłącznie w samych superlatywach, zwłaszcza, że akurat te tworzone były poprzez rzeczywistą grę perkusisty (jakieś chyba el-bębny Rolanda) i po prostu nagrywane, nie noszą więc wad ręcznej pisaniny.
Użytkownik na własne życzenie wykluczony z Forum

żelo
Posty: 91
Rejestracja: 03 gru 2008, 19:23
Kontakt:

Re: Praca nad brzmieniem

Post autor: żelo » 11 sty 2010, 18:04

Michał Lewandowski pisze:Żelo, żeby nie było niedomówień: ja piszę o wadach pisania "z palca" drum patternów.

I wszystko jasne ;)
[i][b]are you an other?[/b][/i]
[color=#80FF80][url=http://soundcloud.com/zielart]zielART Studio[/url][/color]
[color=#008000][url=http://myspace.com/othermindspace]OTHERMIND[/url][/color] [color=#0000FF]płyta już w sprzedaży![/color]
[color=#0000FF][url=http://myspace.com/grubasydzieciom]GRUBASSY DZIECIOM[/url][/color]
[color=#80FF80][url=http://www.sainthill.pl]SAINT HILL[/url][/color]

ODPOWIEDZ