Tu dzielimy się wiedzą o Avid Eleven Rack

O problemach z nagrywaniem oraz nagłośnieniem.
Johnny
Posty: 51
Rejestracja: 17 wrz 2006, 10:32

Tu dzielimy się wiedzą o Avid Eleven Rack

Post autor: Johnny » 06 lip 2011, 11:43

Witam!
Jestem zainteresowany kupnem Avid Eleven Rack. Na początku chciałem zmienić piec, kupić interfejs oraz kilka efektów, lecz gdy dowiedziałem się o tym urządzeniu, pomyślałem, że może jest to lepsze wyjście? Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy chcąc podłączyć się pod kolumnę gitarową będę potrzebował końcówki mocy? O ile dobrze pamiętam, to za pomocą tego multiefektu można wpiąć się prosto w linie, ale proszę o pomoc, jak podłączyć ten multiefekt do kolumny?

kryho
Posty: 1437
Rejestracja: 01 cze 2007, 12:55
Lokalizacja: she was drinking
Kontakt:

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: kryho » 06 lip 2011, 14:04

Tak, końcówka będzie potrzebna do kolumny. 11R to interfejs\preamp z efektami, czymś trzeba to wzmocnić. W wypadku wysyłki liniowo włączamy symulację kolumn i końcówka nie jest potrzebna.
telewizor Beco 28', suszarka Super Dryer 1800, golarka Braun, telefon LG cookie, pralka Ardo A600X, lodówka Mastercook, rowery Merida Matts Sport 300, Merida Speeder T3, Amulet Route 35

http://www.myspace.com/kryho
http://www.youtube.com/user/kryho

Johnny
Posty: 51
Rejestracja: 17 wrz 2006, 10:32

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: Johnny » 06 lip 2011, 17:08

W porządku, dzięki za informacje. W takim razie czy ktoś mógłby polecić jakąś końcówkę do 2000 zł? Wypadałoby to gdzieś też upchnąć, więc proszę mi polecić jakiegoś producenta/firmę skrzyni rack'owych. Jeżeli jego wymiary to 482×261×89 mm, to czy sam eleven rack zmieści się w skrzynię 1U?
Pozdrawiam

adamus112
Posty: 342
Rejestracja: 18 mar 2008, 14:07

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: adamus112 » 06 lip 2011, 19:21

1U, to 4,5cm. więc do samego procesora potrzebne 2U. Świetne skrzynie robi Barczak http://www.barczakcases.pl/index.php/co ... s/#02U35ST
Właśnie kupiłem ten pierwszy, oraz pedalboard. Już wcześniej brałem od nich kilka rzeczy i jakość wykonania jest super, a do tego przystępna cena.
Gibson R8 Historyk, FenderUSA, Ibanez AW200, Mesa Lonestar Special, Mesa1x12, Rivera Chubster(EVM), Moog MF104,Eventide PitchFactor,Analogmann KOT,Fulltone;Clyde Deluxe RTO,OCD,Forest Green Compressor,Demeter MB2,Ernie Ball VPJR,G-Lab GSC4,Mixer MarkL

Johnny
Posty: 51
Rejestracja: 17 wrz 2006, 10:32

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: Johnny » 07 lip 2011, 10:32

Ok, a montowanie multiefektów, czy innych dziwactw w skrzyniach rackowych odbywa się na jakiej zasadzie? W środku są jakieś "szyny" na których mocuje się multiefekt?
Pozdrawiam

adamus112
Posty: 342
Rejestracja: 18 mar 2008, 14:07

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: adamus112 » 07 lip 2011, 12:02

Tak, są szyny z przodu, widać je na 3 i 4 zdjęciu, śrubki dostajesz w komplecie i przykręcasz procesor po dwie z każdego boku.
Dobierając rozmiar racka, dobrze pomyśleć o miejscu na ew. kable, czy inne dodatki u góry, czy wpięte jacki, itp. które maja się pomieścić w głębokości racka.
A może nawet zapakować do większego procesor razem z końcówką, czy np. z zestawem bezprzewodowym.
Gibson R8 Historyk, FenderUSA, Ibanez AW200, Mesa Lonestar Special, Mesa1x12, Rivera Chubster(EVM), Moog MF104,Eventide PitchFactor,Analogmann KOT,Fulltone;Clyde Deluxe RTO,OCD,Forest Green Compressor,Demeter MB2,Ernie Ball VPJR,G-Lab GSC4,Mixer MarkL

Awatar użytkownika
Yony_8string
Posty: 205
Rejestracja: 27 lis 2010, 11:35

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: Yony_8string » 08 lip 2011, 10:51

Jeśli chcesz wydać 2 tys na końcówkę to szukaj lampowej, aczkolwiek w warunkach scenicznych praktycznie nie ma to znaczenia. Ja używam tranzystorowego, przodowego Cresta CPX 900 i nie mam absolutnie problemów. Podobno Rocktron Velocity 300 bardzo dobrze się sprawdza w połączeniu z 11R ale ja akurat nie miałem z nim styczności. Racka kup na wyrost. Zawsze się może okazać że dokupisz jakieś peryferia typu sonic maximizer czy system bezprzewodowy.

Johnny
Posty: 51
Rejestracja: 17 wrz 2006, 10:32

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: Johnny » 08 lip 2011, 12:41

Ok, dziękuję wszystkim za cenne rady. Powiedzcie mi tylko, proszę, bo na stronie sklepu http://www.thomann.de/pl/rocktron_velocity_300.htm jest napisane, że grając na tym rocktronie "mono", czyli z jedną kolumną podawana jest moc 300 Wattów, tak? Jeśli moja kolumna ma 120 W ( 2x12 Celestion Vintage 60 W), to czy ten nadmiar mocy może uszkodzić głośniki? Rocktron Velocity 100 ma moc, która na pewno by nie uszkodziła kolumny, ale ten Rocktron Velocity 300, jak się domyślam, byłby lepszym brzmieniowo rozwiązaniem.
Pozdrawiam

Unguis
Moderator forum
Moderator forum
Posty: 3068
Rejestracja: 15 maja 2009, 11:08
Lokalizacja: Gliwice

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: Unguis » 08 lip 2011, 12:53

A niby dlaczego 100W ma brzmieć gorzej niż 300W? Pewnie tylko sam blok mocy jest słabszy a reszta taka sama, więc nie rozumiem Twojego toku myślenia. Jak wciśniesz 300W na tą kolumnę to cewki raczej sie rozsypią. Przy dobrych niskotonówkach z dobrą zwrotką i po crossoverze owszem można walnąć czasami jednego lub dwa peaki mocniej (mi sie czasami zdarza na STXa w samochodzie zamiast 300W rzucić 500W i nic mu sie nie dzieje, ale to też zasługa tego, że naprawde dobrze tą paczke zrobiłem - tak, 2 woofery samochodowe służą mi za doły, bo nie stać mnie na nic lepszego, zapinam je pod t.ampa TA2400 i młóci aż miło. Dopiero będę robił doły jak przyjdzie kasa) Oczywiście kto Ci karze rozkręcać tego Rocktrona na maksa. To jest tranzystor, więc nie musisz go rozkręcać na amen.

kryho
Posty: 1437
Rejestracja: 01 cze 2007, 12:55
Lokalizacja: she was drinking
Kontakt:

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: kryho » 10 lip 2011, 1:26

niedawno sprzedałem lampową Mesa Boogie 50\50 na rzecz Velocity 300 i nie czuję specjalnej różnicy... oprócz tego, że Vel posiada fajne regulatory Definition \wyższe tony\ i Reactance \masywny dół, przydatny przy mniej 'dołujących' paczkach np 1x12, 2x12\. Odpada grzanie i wymiana dość kosztownych baniek.
telewizor Beco 28', suszarka Super Dryer 1800, golarka Braun, telefon LG cookie, pralka Ardo A600X, lodówka Mastercook, rowery Merida Matts Sport 300, Merida Speeder T3, Amulet Route 35

http://www.myspace.com/kryho
http://www.youtube.com/user/kryho

Johnny
Posty: 51
Rejestracja: 17 wrz 2006, 10:32

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: Johnny » 15 wrz 2011, 15:38

Witam!
Po dłuższej przerwie pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie? Jeśli podłączyłbym tego eleven racka pod wejście pętli efektów, to można powiedzieć, że korzystałbym wtedy z końcówki mocy ze wzmacniacza, i takie połączenie miałoby rację bytu, tak?
Pozdro

Awatar użytkownika
Yony_8string
Posty: 205
Rejestracja: 27 lis 2010, 11:35

Re: Avid Eleven Rack

Post autor: Yony_8string » 16 wrz 2011, 7:52

Jak najbardziej. Choć o wiele fajniejszym rozwiązaniem będzie stereofoniczna końcówka mocy.

grabarzyq
Posty: 29
Rejestracja: 09 paź 2007, 17:53
Lokalizacja: Warszawa

Eleven Rack

Post autor: grabarzyq » 17 lis 2011, 18:07

Hej,
Ma ktoś w Warszawie 11R, i mógłby użyczyć do ogrania?
Przyjechał bym najlepiej z własną głową i zobaczył jak to działa ewentualnie zaprosiłbym do siebie i postawił jakieś porządne piwo/butelkę za taką przysługę?:)

A teraz poproszę o opinię ludków którzy mają takie ustrojstwo i podłączają to przez wzmaka do 4x12.
Interesuje mnie głównie to pod co to podłączacie dokładnie i czy rozstajecie się z przesterami z pieca czy raczej eleven rack wypada przy tym blado?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki:)

Awatar użytkownika
Yony_8string
Posty: 205
Rejestracja: 27 lis 2010, 11:35

Re: Eleven Rack

Post autor: Yony_8string » 22 lis 2011, 23:39

Poszukaj na forum, gdzieś tu jest już temat o nim. Generalnie conajmniej kilkanaście osób z sevenstring.pl go uzywa (łącznie ze mną). Brzmienie... cóż. Co wolisz, super brzmienie przy samodzielnym graniu czy idealne siedzenie w miksie zespołowym?
Tu masz dwa wątki, jeden lokalny, drugi konkurencyjny.
http://forum.magazyngitarzysta.pl/viewt ... ck#p360743
http://forum.sevenstring.pl/efekty/elev ... y-presety/
A tu tłumaczenie wycinku z mojej korespondencji z jednym gitarowym z UK, który mnie pytał o 11R
Co do Eleven Rack. Jak pewnie się zorientowałeś, mam endorsment, więc teoretycznie nie powinienem powiedzieć złego słowa o nim. Generalnie lubię go. Nie jest to Line 6 z jednej strony czy Fractal AXE FX z drugiej, z mnóstwem symulacji, wielką ilością efektów i możliwością ustawiania dwóch czy więcej torów, ale po pierwsze, jest o wiele prostszy w obsłudze od konkurencyjnych, po drugie jest bardzo naturalny. Miałem wcześniej Mesa Boogie DR Small Logo Black Plate z 1992 roku i sprzedałem, bo w pewnym momencie okazało się, że gram z POD'a 2.0 a Mesa działa tylko jako power amp. I to było zwyczajnie bez sensu. Co do samej jakości... dość powiedzieć, że grałem z PODa, bo DR zatykał się przy użyciu 8-mej struny. I symulacja na pokładzie 11R wg mnie zatyka się niskimi częstotliwościami dokładnie tak samo!
Fakt, moja przygoda z procesorami trwa od 1992 roku mniej więcej, gdy kupiłem chyba drugą w Warszawie ADA MP1 (żonie nigdy nie powiedziałem ile za nią zapłaciłem bo przypłaciłbym to życiem albo przynajmniej kalectwem). Od tamtej pory praktycznie nie korzystam ze wzmacniaczy. Miałem przygodę z tym Mesa Boogie, JCM900 czy 5150 ale ciągle wracam do procesorów. Nie muszę tańczyć po kostkach tylko odpalam sobie preset, w którym mam to czego potrzebuję. Poza tym ułatwiam pracę akustykowi, bo mi poziomy nie skaczą gdy zmieniam z przesteru na czysty z delayem, reverbem i chorusem
Co do wad. Podstawową wadą jest krótka przerwa przy zmianie presetu. Nie ma jej gdy dopinasz jakiś efekt w wewnętrznym torze sygnałowym Elevena, ale przy zmianie kanału z 1A na 1B, 1C itd jest krótka, półsekundowa cisza. Można z tym żyć, aczkolwiek wiem, że część userów tego nie jest w stanie zaakceptować. Podobno te problemy eliminuje 11Prom (http://www.eurekasound.com/discontinued-products/11prom), aczkolwiek nie znam nikogo, kto by go stosował. Kwestia kłopotów z zamówieniem tego w PL. Jako sterownik znakomicie spisywał się za to POD XT Live, bo wszystkie opcje, które musisz pracowicie pogramować w FCB1010 np on widzi domyślnie. POD ma jednak zbyt mało przycisków, zwłaszcza w sytuacji gdy używasz w jednym utworze więcej niż 4 presetów z jednego banku. Ja do tej pory nie zaprogramowałem np tap tempo bo po prostu nie umiem tego zrobić. Istrukcja do FCB jest dla mnie za trudna
Drugą wadą, którą jednak można obejść, jest kwestia wysyłania dwóch sygnałów na raz - bez symulacji paczki i mikrofonu na końcówkę mocy i z tymi symulacjami do systemu PA. Możesz to zrobić tylko w taki sposób, że wszystkie efekty (delay, chorus, graphic equalizer etc) muszą być w torze przed symulacją wzmacniacza. Z AXE FX nie masz tego problemu bo z niego można wysłać nawet 4 niezależne tory stereo. Ale też różnica w cenie jest poważna.
Uff, chyba o niczym nie zapomniałem. Acha, sam Eleven Rack ma jeszcze jedną wielką zaletę dla pracujących w Pro Tools. Jest doskonałym interface audio, o latencji 0 m/s(!), i przy odpowiedniej konfiguracji możesz mieć to samo brzmienie na scenie jak i w studio. Ja niestety jestem urodzony pod znakiem Logic Studio...
Kontynuując rozważania - w Eleven Rack bazowo możesz wykorzystać tylko jedną symulację wzmacniacza w danym presecie, a co za tym idzie, nie możesz ustawić dwóch niezależnych torów sygnałowych jak POD HD, X3 czy Fractalu. Ale ma on dwa wyjścia i oczywiście nie ma problemu z nagłaśnianiem stereo, czyli wyprowadzeniem sygnału na dwa heady czy końcówkę mocy w rodzaju Marshall EL34-50, Mesa Boogie 2:90 czy innym podobnym. Ja używam tranzystorowej końcówki CREST CPX 900 i jedyne zastrzeżenia mam do niej wyłącznie w sali prób, bo na koncertach sprawdza się znakomicie, zwłaszcza z moim Marshallem 1960AV. Ten zestaw po prostu idealnie sprawdza się w miksie zespołowym, mimo, że osobiście preferuję jednak kolumny o "cimniejszym" soundzie, jak Orange czy Engl.
Nie powinno też być najmniejszych problemów z połączeniem i wykorzystywaniem Twojego M13. W końcu ma on gniazda MIDI, Eleven ma także pętlę więc trzeba po prostu chwilę nad tym posiedzieć.
Także w mojej opinii chyba bez sensu jest pakować się w dwa heady. Lepiej końcówkę mocy stereo i do Eleven Racka dokupić expansion pack - więcej symulacji, stereofoniczne delaye (wcześniej były niestety mono). Przemyśl też zastosowanie Sonic Maximizera BBE, daje to całkiem niezłe efekty choć nie każdemu. Na szcęście ten kosztuje tak małe pieniądze, że zawsze można go dać komuś w prezecie, jeśli Ci nie podpasuje

Roszp
Posty: 43
Rejestracja: 12 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Wrocław

Eleven Rack - Problemy

Post autor: Roszp » 23 lis 2011, 14:13

Otóż będąc na emigracji zakupiłem w naszym Polskim sklepie muzycznym Eleven Racka od Avid, ażeby poćwiczyć sobie w domu i ciut ponagrywać.
Przez czas jakiś sprzęt śmigał jak cudo, potem jednak gdy wróciłem do kraju zaczeły się problemy - w skrócie wejście gitarowe kaput. Odesłałem na gwarancję (czekałem ponad miesiąc swoją drogą), naprawili, przysłali. Ot, ucieszony zaczęłem sobie ćwiczyć, wszystko brzmiało jak należy to nie zwracałem na nic zbytniej uwagi.
Dzisiaj jednak chciałem nagrać jakieś wypociny, ściągnełem backing track, wrzucam do pro toolsa, odpalam nagrywanie i tutaj przyszło wielkie zdziwienie - wszystkie dźwięki wychodzące z 11r są przesterowane jak stopięćdziesiąt. Używam wyjścia słuchawkowego, słuchawek wina to nie jest gdyż podpięde pod cokolwiek innego śmigają jak złoto.
Witki mi opadły, od Avid pomocy technicznej nie mogę uzyskać (czekam na rejestrację konta na ich forum już od czasu gdy wystąpiła pierwsza usterka. Zresztą nie jednego, bo profilaktycznie założyłem 3 myśląc że coś jest nie tak.) i nie wiem jak sobie z problemem poradzić.

Dźwięki systemowe również są przesterowane, więc nie jest to raczej wina ustawień w pro tools. Co sądzicie o problemie? Co zrobilibyście na moim miejscu?

Czy w razie gdyby była to kolejna usterka mogę liczyć na zwrot pieniędzy? Posiadam to urządzenie dwa miesiące, z czego większość czasu spędziło w serwisie i nie uśmiecha mi się kolejny miesiąc/półtorej oczekiwania na naprawę...

ODPOWIEDZ