Strona 3 z 6

Re: Progi

: 09 wrz 2009, 17:53
autor: woj74
Jumbo to rozmiar a nie stop. Trwalsze? Nie, ze względu na to, ze są grubsze później się zetrą. A wpływ na brzmienie? Nie sądzę aby mogły mieć. Piszesz zauważyłeś - po czym?

Re: Progi

: 09 wrz 2009, 20:57
autor: woj74
Chodziło mi o to, że zauważyłeś lepsze brzmienie na progach jumbo. i pytanie jak to zauważyłeś.
Co do progów to przeczytaj uważnie pierwszy post tego tematu. Tam wyjaśniam nomenklaturę nazewnictwa rozmiarów progów.

Re: [Warsztat] Progi

: 08 sie 2010, 19:29
autor: BaKaJ-PL
Czy istnieje możliwość, że progi będą za bardzo oszlifowane?
Czym może to skutkować?
Czy jest jakaś granica, po której przekroczeniu nie możemy już zakwalifikować do szlifowania tylko wymiany progów?

Re: [Warsztat] Progi

: 08 sie 2010, 21:51
autor: woj74
To zależy w pewnej mierze od preferencji. Ja lubię wysokie progi bo nie trawię uczucia szurania opuszkami palców o podstrunnicę. Myślę, że jeśli progi wymagają szlifu a mają < 1mm to czas pomyśleć o wymianie. Szlif zbierze kolejne 0.2-0.4 mm i wtedy niewiele z nich zostanie.

Re: [Warsztat] Progi

: 09 sie 2010, 17:55
autor: BaKaJ-PL
Skożystałem z linka powyżej.
W jakiej jednostce zapisana jest wysokość progów dunlopa?
.024 - .055

W mojej gitarze jest to na oko (mierzyłem piórkiem 1mm i 1,5mm) wysokość: 1mm ;szerokość: > 2 mm
Jaki to może być rozmiar?

Jakie rozmiary progów stosuje gibol LP i SG a jakie Fender w Stracie?

Re: [Warsztat] Progi

: 09 sie 2010, 18:19
autor: woj74
http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/FretSize.aspx
http://www.lutherie.net/fret.chart.html
tu masz zgrabne opisy.

A wymiary w calach: 0.055"=1,4 mm wg przelicznika 1"=25,4mm

Re: [Warsztat] Progi

: 09 sie 2010, 18:37
autor: BaKaJ-PL
To dziwne bo wychodzi z tego że mam większe progi niż większość gibsonów i fenderów, lecz grając na SG miałem wrażenie, że progi były olbrzymie.
Może uda mi się podłapać jakiegoś Gibolka to porównam.

Dzięki za pomoc

Szlifowanie progów

: 29 paź 2010, 19:23
autor: Venom69
Witam. Kiedy powinno się szlifować progi? Jest na to jakaś reguła czy to indywidualna sprawa? Bo w mojej gitarce 2 i 3 próg posiada wgłębiania tylko pod struna A i G. I czy już musiał bym to dać do szlifowania? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Re: [Warsztat] Progi

: 29 paź 2010, 19:40
autor: woj74
Progi powinno się szlifować w każdej nowej gitarze, w której nie zrobiono tego w fabryce. A co do wgłębień to zależy jak są mocne i na ile da się odczuć ich obecność. Nie ma co czekać za długo ale tez nie ma co popadać w psychozę, ze już, koniecznie bo się nie da grać...

Re: [Warsztat] Progi

: 29 paź 2010, 19:44
autor: Mektan
Kiedys w jednym sklepie gitarowym we Wro, koleś (lutnik? pseudolutnik) sklepowy, 20 minut się ze mną spierał, że progi to tylko sie szlifuje w starych, zużytych gitarach, w odpowiedzi jak sie zapytałem o jeden z moich modeli z niższej półki.
Tak więc dobrze, że ktoś na forum głośno mówi o szlifie progów w nowszych gitarach.

Re: [Warsztat] Progi

: 29 paź 2010, 20:02
autor: woj74
No nie pierwszy raz o tym mówię. Prawda jest taka, że w żadnej budżetowej gitarze nie spotkałem się z wypoziomowanymi progami. Lakier ładny kładą i polerują bo to widać a poziomowanie progów, dopiłowanie siodełka itp KONIECZNE czynności są ignorowane. Ale cóż mi tam, niech tak robią - ja się nie martwię :twisted:

Re: [Warsztat] Progi

: 27 lip 2011, 21:08
autor: michel51
Woju, czy warto wymienić na progi z nierdzewki? Prawie wieczne? Cena, tak w przybliżeniu, to 300 czy 500? Sorki, za te dziecinne pytania :oops: .

Re: [Warsztat] Progi

: 27 lip 2011, 21:54
autor: woj74
Cena zależy do tego kto je instaluje. Raczej powyżej 500. Ja instaluję niechętnie bo stal wielokrotnie cięższa w obróbce niż german silver. Jeżeli grasz bardzo dużo i po dwóch latach zajeżdżasz progi na amen to może warto ale jeśli masz kilka gitar i po 5 latach dopiero wykazują minimalne ślady ślady używania to chyba nie ma sensu.

Re: [Warsztat] Progi

: 28 lip 2011, 20:20
autor: michel51
Dzięki za odpowiedż :D . A kiedy przenosisz się bliżej Wa-wy :?: Kilka gitar, chciałoby by się, na razie mam dwie, ale kto wie :roll: .

Re: [Warsztat] Progi

: 28 lip 2011, 22:12
autor: woj74
Wysyłka patyka kurierem w dwie strony to koszt 50 PLN, dwa a case'ach i razem w kartonie tyle samo. Cały temat. poza tym jutro np przyjeżdża do mnie z Warszawy Paweł na festiwal Ryśka Riedla. Logistycznie to wszystko jest banalnie proste (mówi człowiek, który przepracował kilkanaście lat w logistyce zanim zagrzązł i zajął się lutnictwem ;) )