Strona 2 z 6

: 14 lut 2009, 21:54
autor: Poxipol
Hm. No to nie zgadłem :wink:

: 17 lut 2009, 9:28
autor: vitamina
Witam.
Mam progi stalowe w gitarze Parker i nie widzę szczególnej różnicy pomiędzy nimi a typowymi progami w innych gitarach.
Tak jak stwierdzono w poprzednich postach dość rzadkie stosowanie progów stalowych może wynikać z trudniejszej ich obróbki (Parker stosuje syntetyczne podstrunnice, w które wkleja progi stalowe - wg info Parkera). Różnice w eksploatacji nawet jeśli instnieją to są praktycznie niezauważalne.
Odnośnie progów chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na profil korony progu - część progów posiada koronę półkoliście wyciętą natomiast inne są zbliżone do trapezu (np Gibson). Ta cecha oprócz wielkości korony i jej wysokości wpływa dość wyraźnie na tzw. odczuwanie progów przez gitarzystę.
Pozdrawiam Grzegorz.

: 17 lut 2009, 15:44
autor: karambolec
I rzeczywiście te stalowe progi są niezniszczalne?

: 17 lut 2009, 19:10
autor: woj74
Nawet jak Cię pochowają z Twoją gitarą i za tysiąc lat jakiś archeolog Cię odkopie to wystarczy, ze przetrze szmatką i będą jak nowe. :lol:

Z tytułu metalu twardszego niż struny po prostu się nie wycierają.

: 17 lut 2009, 21:20
autor: karambolec
To super (chyba, że żartujesz). Mam trochę za silne palce i bardzo agresywną technikę lewej dłoni, przez co bardzo szybko zużywam progi, a niewiele by zostało z podstrunnicy gdybym wymieniał progi co roku. Tylko czy każdy lutnik podejmie się założenia takich progów?

: 17 lut 2009, 21:34
autor: woj74
A tego to już nie wiem czy każdy lutnik się podejmie, sam chcę sobie takie założyć ale muszę je najpierw gdzieś znaleźć.

: 18 lut 2009, 13:50
autor: smokwelski
brian may pewnie by sam zrobił ze starej szprychy rowerowej

: 18 lut 2009, 13:56
autor: NiecnyKsiaze
No nie, welski. Nie. Progi kupił. To sprężyny od motoroweru były ;-)

Pytanie - zdarte progi...

: 31 lip 2009, 12:20
autor: Angoleiro
Witam. Pytanie dotyczy progów. Rozumiem, że nalezy je wymieniac w momencie kiedy faktycznie dzwiek traci na ich zuzyciu? Pierwsze 3 progi w mojej gitarze maja juz lekkie wglebienia od strun violinowych i nie wiem czy zaczac sie tym przejmowac czy nie. Wiadomo wszystko sie zuzywa, lecz pytanie czy juz sie tym interesowac czy zostawic to w spokoju, skoro nie wplywa to narazie na dzwiek?


z gory dzieki
pozdrawiam

Re: Pytanie - zdrate progi...

: 31 lip 2009, 12:28
autor: Rlyeh
Jeśli nie wpływa ani na dźwięk, ani na komfort gry - zostawić (i intensywniej zacząć ścierać resztę, żeby wymienić całość ;)

Re: Pytanie - zdrate progi...

: 31 lip 2009, 12:35
autor: Angoleiro
dzieki za odpowiedz :)
No nie wplywa to na komfort gry, zauwazylem to wczoraj przypadkiem wiec prawdopodobnie jakbym nie ogladal gitary sobie tak o, to nawet nie bylbym tego swiadom ;) lecz wiadomo teraz pojawilo sie w glowie uczucie ze cos tam jednak jest nie tak wizualnie :D ale skoro nie ma sie czym martwic to w mysl zasady... Shut up and play! :D

edit

dodam, ze nie chodzi mi o wytarcie progu czyli splaszczenia tylko wciecia od struny, wiecie, tak jakby ktos pilnikiem sie wdarl :D

Re: Pytanie - zdarte progi...

: 31 lip 2009, 12:46
autor: kryho
póki nic nie brzęczy i dzwoni panie można grać :gitara: ale uważaj, bo za mocno zjechany próg, palec dojdzie za głęboko i porażenie prądem murowane :shock: :wink:

PROGI - ROZMIARY I TWARDOŚCI

: 31 sie 2009, 13:34
autor: SRV FAN
Witam Kolegów

Eksplorowałem sieć w poszukiwaniu informacji ale niestety nie powiodło się. Ma ktoś z Was wykaz dostępnych rodzjów progów jakiegoś producenta? W niedługim czasie będę wymieniał progi w stracie i chciałbym się do tego przygotować.

Pozdrawiam

Re: Progi

: 31 sie 2009, 13:43
autor: woj74

Re:

: 01 wrz 2009, 2:03
autor: waldek-j
silver pisze: Czy zbyt częste / obfite stosowanie preparatów do podstrunnicy (konserwujących, nawilżających i czyszczących) może spowodować wypadanie progów :?:
Zbyt czeste stosowanie preparatow do podstrunnicy najczesciej powoduje jej odklejenie. W wiekszosci przypadkow olej stosuje sie raz w roku.

. . .

Zapraszam do obejrzenia video pokazujacego budowe gryfu i montaz progow:

http://www.taylorguitars.com/see-hear/V ... 3_high.wmx

Firma Taylor jest jedna z najbardziej zaawansowanych technicznie, a jej gryfy sa powszechnie uznawane za najdoskonalsze i najbardziej dopracowane w biznesie. (Porownywalem ostatnio gitare Furcha sprzedawana w USA za $3000- jakkolwiek fantastyczny instrument- to niestety nie byla to ta sama klasa).