Wymiana siodełka

Rozmowy dotyczące gitar elektrycznych.
Bagieta

Wymiana siodełka

Post autor: Bagieta » 17 gru 2011, 23:22

Witam !
Posiadam od niedawna gitarę Gibson Les Paul 50s tribute. Ześlizgnęła się ona z paska i upadła na podłogę.. Nie widać żadnych śladów - nawet ryski, natomiast od uderzenia ukruszył się kawałek plastikowego siodełka przy strunie e1 teraz struna jest osadzona zbyt nisko i pusta haczy o 1 próg. Gdy gram od 1 progu w górę to wszystko wydaję się być w porządku..
Co zrobić ? Pisałem z lutnikiem i ma mi wstawić siodełko z naturalnej kości. Boje się że gitara może stracić wybrzmiewanie i niezawodny strój... czytałem na różnych forach, że siodełka plastikowe w porządniejszych gitarach należy wymieniać na kość lub grafit... Nie wiem komu wierzyć.
Proszę o pomoc, ponieważ w tych tematach jestem zielony, a ta gitara to coś co zawsze chciałem i nie chce jej zepsuć
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Unguis
Zasłużony
Kontakt:

Re: Wymiana siodełka

Post autor: Unguis » 18 gru 2011, 9:52

1. IMO siodełko ma znikomy wpływ na brzmienie.
2. I siodełko z grafitu i siodełko z kości da rade.
3. Jak lutnik roboty nie zepsuje to będzie stroiło i będzie grało. Jakbyś robił sam to rozumiem, ale jak oddajesz w ręce fachowca to po co ten stres? :) Nie trzeba sie od razu nakręcać :D
[img]http://www.decybell.com.pl/Sygnatura-Forum.jpg[/img]
http://www.youtube.com/UnguisMusic/

Angelrat

Post autor: Angelrat » 18 gru 2011, 10:16

Będzie dobre, oby fachowo wstawił, ustawił. Nie przejmuj się, tylko ciesz, że główka nie ułamana. Co tam siodełko :)

Bluesbrother

Post autor: Bluesbrother » 28 gru 2011, 23:48

Kup straplocki( ze zgrozą czytalem 2 zdanie) bo koszt naprawy ulamanej glowki to pewnie 10 razy tyle co one.
Sprzedam Marszałka jcm 900 pisz na PW

patafian

Post autor: patafian » 11 sty 2012, 20:59