Kup Magazyn Gitarzysta

Sprawdź punkty i wymień na nagrody

Blues 12, 8 taktowy (schematy)

Blues 12, 8 taktowy (schematy)

Postautor: Yffan » 29 lut 2008, 1:13

Piszcie schematy Waszych ulubionych bluesów ,ja rzucę podstawę zobaczymy co z tego wyniknie :

Podstawowa 12'nastka bluesowa (świetnie brzmi z septymami)
|| T | T | T | T | S | S | T | T | D | S | T | T ||

T- akord toniczny
S- akord sub dominantowy
D- akord dominantowy

Oznaczajmy schematy w ten sam sposób ,żeby się nie pogubić . Jeśli znasz lepszą formę zapisu DAJ ZNAĆ!
Obrazek


szumią krzaki ,kołysanie ...

Yffan
 
Posty: 1206
Rejestracja: 27 maja 2007, 16:50
Lokalizacja: Skądinąd

Postautor: Gonseg » 06 mar 2008, 20:00

|| T | S | T | T | S | S | T | T | D | S | T | T/S/S#/D ||
Gimme an F!
Gimme a U!
Gimme a C!
Gimme a K!
What's that spell ?
http://www.youtube.com/watch?v=u0jxHB3E710

Gonseg
 
Posty: 139
Rejestracja: 04 mar 2007, 16:42

Postautor: Aramis » 06 mar 2008, 20:08

| T\T SSS| 69 |$#%#%| tt|TT| D\|D\|S

Polecam.

Aramis
 
Posty: 445
Rejestracja: 29 gru 2006, 1:07
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Fjasz » 06 mar 2008, 21:57

NO HEHEHE

nie jesteś fajny.

Ja tak samo jak Yffan ;p
Wybitnie Nielubiany

Obrazek

Fjasz
 
Posty: 2081
Rejestracja: 10 lip 2007, 11:41
Lokalizacja: Świebodzin

Postautor: Wojtas » 06 mar 2008, 22:22

Nie wiem o co chodzi w tym jebaniu, ale:
http://youtube.com/watch?v=qQhECkexmSI
:)

Wojtas
 
Posty: 943
Rejestracja: 05 kwie 2006, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Aramis » 06 mar 2008, 22:25

Fjasz pisze:nie jesteś fajny.


Smutaśno.

Aramis
 
Posty: 445
Rejestracja: 29 gru 2006, 1:07
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Kubolski » 06 mar 2008, 22:33

W kwestii dwunastotaktowca niewiele da się już powiedzieć, Yffan i Gonseg w zasadzie wyczerpali temat :D Ale Gonseg lepiej to skończył (dominanta na koniec rządzi), a wiadomo, po czym się poznaje prawdziwego mena... ;)


A mnie z kolei wyszedł kiedyś utworek z takim pochodem:

|| Cm7/Gm7 | Cm7 | Cm7/Gm7 | Cm7 | Fm7 | Fm7 | Cm7 | Cm7/B/Bb/A | G#7 | G7 ||

(każdy takt liczymy na 6/8 po dwa razy)

Co do tego zejścia z C-moll do G-dur to nie za bardzo wiem, które akordy pośrodku powinny być molowe, a które durowe (gram to zejście oktawami), ale i tak myślę, że to fajna progresja. No i nie wiem, czy kończyć na durach siódemkowych czy zwykłych. Jakby coś to podrzucę jakiegoś MIDa ;)
Obrazek

Kubolski
 
Posty: 2517
Rejestracja: 03 lis 2007, 16:01
Lokalizacja: KUMAMA

Postautor: Gonseg » 06 mar 2008, 23:27

Jak w Good morning little schoolgirl, na początku brzmi dziwnie, ale jest dobry

|| T | S | T | S | S | S | D | S | D | S | D | S | T | T ||

Pomyliłem sie w zapisie, wygląda na to że 14 taktowiec
Ostatnio zmieniony 07 mar 2008, 16:04 przez Gonseg, łącznie zmieniany 1 raz
Gimme an F!
Gimme a U!
Gimme a C!
Gimme a K!
What's that spell ?
http://www.youtube.com/watch?v=u0jxHB3E710

Gonseg
 
Posty: 139
Rejestracja: 04 mar 2007, 16:42

Postautor: flecht » 07 mar 2008, 0:41

Jak widzę/słyszę tytuł Good Morning Little Schoolgirl, to pierwsza wersja, jaka przychodzi mi do głowy, to ta Ten Years After... Od tego układu raczej mocno odbiega. ;)
Gibson SG -> BOSS CS-2 -> VOX V847 -> Keeley DS-1 -> VOX AC30

flecht
 
Posty: 193
Rejestracja: 07 lut 2008, 23:44
Lokalizacja: Kwidzyn/Gdańsk

Postautor: Gonseg » 07 mar 2008, 13:24

To akurat wersja Yardbirdsów. Ten Years After w ogóle nie znam. Dzięki, że to napisałeś, bo przesłuchałem i widzę, że muszą zapoznać się bliżej z tym zespołem. Która płyta najlepsza?
Gimme an F!
Gimme a U!
Gimme a C!
Gimme a K!
What's that spell ?
http://www.youtube.com/watch?v=u0jxHB3E710

Gonseg
 
Posty: 139
Rejestracja: 04 mar 2007, 16:42

Postautor: flecht » 07 mar 2008, 16:14

Trudno wybrać najlepszą. Nie wszystko z ich twórczości mi pasuje i na pewno nie będę obiektywny. ;) Polecam Woodstockową wersję utworu I'm Going Home. Swoją drogą zespół zyskał na popularności po wydaniu filmu z Woodstock '69, a Alvin Lee został wtedy okrzyknięty najszybszym gitarzystą świata. Poza tym, to on wywołał u mnie zainteresowanie Gibolem ES-335, ale niestety instrument jest poza moim zasięgiem finansowym. Na stronie Gibsona znajdziesz wierną replikę jego instrumentu.

Edit:
Taka mi się jeszcze jedna rzecz przypomniała. Dwie płyty nagrali jako Ten Years Later (nie mieli klawiszowca).
Gibson SG -> BOSS CS-2 -> VOX V847 -> Keeley DS-1 -> VOX AC30

flecht
 
Posty: 193
Rejestracja: 07 lut 2008, 23:44
Lokalizacja: Kwidzyn/Gdańsk

Postautor: KLapovchy » 30 cze 2008, 13:48

Kubolski pisze:A mnie z kolei wyszedł kiedyś utworek z takim pochodem:

|| Cm7/Gm7 | Cm7 | Cm7/Gm7 | Cm7 | Fm7 | Fm7 | Cm7 | Cm7/B/Bb/A | G#7 | G7 ||



Co to są te ukośniki?
Już z wiosłem --> jednak Fender :)

KLapovchy
 
Posty: 1892
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:09
Lokalizacja: Bystrzyca Górna

Postautor: flecht » 30 cze 2008, 17:21

Temat już stary, ale odpowiem. Chodzi o to, że dane akordy ogrywasz w czasie trwania jednego taktu. ;)
Gibson SG -> BOSS CS-2 -> VOX V847 -> Keeley DS-1 -> VOX AC30

flecht
 
Posty: 193
Rejestracja: 07 lut 2008, 23:44
Lokalizacja: Kwidzyn/Gdańsk

Postautor: KLapovchy » 30 cze 2008, 17:24

Czyli szybka zmiana ?

Stary ale jary :D
Już z wiosłem --> jednak Fender :)

KLapovchy
 
Posty: 1892
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:09
Lokalizacja: Bystrzyca Górna

Postautor: woj74 » 30 cze 2008, 21:46

|B7/B7/B7/7B|Es7/Es7/Es7/Es7|B7/B7/B7/B7|B7/Fm7/B7/B7|Es7/Es7/Es7/Es7|Edim/Edim/Edim/Edim|B7/A7/Gis7/G7|C7/C7/C7/C7|F7/F7/F7/F7|B7/B7/G7/G7|C7/C7/F7/F7| taki bardziej rozbudowany schemat z zejściem . Metrum 4/4, pionowa kreska takt, ukośnik ćwierćnuta. Akord Xdim to akord zmniejszony. Polecam najpierw grać akordy używając jedynie dźwięków jakościowych tzn pryma tercja septyma, później można dowolnie bawić się w nony itp. Oczywiście jest tylko schemat, którego nie powinno się kurczowo trzymać bo to nie matematyka...

woj74
Administrator forum
Administrator forum
 
Posty: 9649
Rejestracja: 07 maja 2008, 14:44
Lokalizacja: Chorzów

Następna

Wróć do Blues i Jazz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość